"jag vill köpa vingar för pengarna...."

Jag kikar ständigt på arbetsförmedlingen...kollar ofta på hemnet efter hus... jag har massa planer på att ändra om här hemma. Jag har tröttnat på att sy. Eller inte syendet i sig kanske utan känslan av att man varje gång försöker sy något snyggt men får inte det sålt. Jag tänker: nu så! nu säljer det! men ack så fel jag har varje gång.
Hur länge till pallar man att leva på pyttelite pengar?
Jag vet med all säkerhet att en affär vill köpa mina kläder. Det är kompisar till oss som ska öppna en affär antingen här i Ängelholm eller i helsingborg. Det ända barnklädesmärket då ska ha är mitt. :-) Sedan är det en annan affär som också ska/förmodligen ska köpa in men det lilla lever jag kanske på i en månad och sedan är det slut med det.
Jag vill ha en tjänst, 50 % hade varit kanon för då kan jag fortfarande sy och vi överlever i alla fall alla räkningar och kan börja drömma mer om hus.
Livet känns rätt bra rörigt nu. Vi har massa projekt som är oklara, samtidigt som vi har massa nya projekt vi vill börja med. *suck*
Aja, man får hoppas det kommer bättre tider och det förhoppningsvis redan i höst.


Mirjam är för go nu för tiden. Hon har ju sina kompisar på området som hon gärna springer in och leker med. Det är kul att se att hon får vara med fast att hon är mycket yngre. Här är ju en annan tjej på området som har en flicka som är några månader yngre än Mirjam men de människorna ser man aldrig.
Mirjam är verkligen en lite "utlänning"...eller ja hon är ju en 25%:are. Men om man tillexempel frågar henne om hon har sett saxen så kan hon säga om hon inte vet: -Jag vet inte den! med accent från juggelandet och rycker upp axlarna och upp med armarna. Så sött! svårt att förklara kanske...


På tal om det här med språk, dialekter.... varför låter det alltid som att italienarna är arga när de pratar fast de är glada?? och för norrmän är det tvärtom... -Nuu blir jag kämpe arg!! eller hur de nu säger. hahaha! tyskarna är barska på något sätt...fransmän också, kanske lite sävliga men ja... kineserna vet vi att de låter som kastruller och vad de säger kan vi absolut inte veta. Och araberna har fått något i halsen.
Fick reda på en sak för någon dag sedan som jag inte visste och det är att norge har ju en likadan skämtbok om oss som vi har om dem. Bara det att de bytt ut svensken mot norsken. Och vi som tyckte att de var så korkade. haha!
Har lust att hacka lite idag märker jag men det är ju tur att vi alla är olika. Hade vi alla varit likadana hade vi blivit en tråkig orkester. (?!)


Förresten, i lördags var vi på 30 årsfest för Andy. Det var superskojsigt!! Daniel var askalas och på söndagen vaknade han inte förrän halv 7 på kvällen. Några grannar här på området sa att det blir värre (värre med åren för de som inte förstår). Jag var bara lagom. Fick en liten släng av saknad för en vän några minuter men det gick över när jag tänkte efter vad h*n gjort. Visst är det hemskt att efter lång tid inse att någon man hade höga tankar om visar sig vara en rutten fisk?
Bandet de hade hyrt var super bra. Han kunde till och med min nya "favoritlåt". "vi tar en runda i baren...." hahaha. Den kan man bugga till i alla fall.
Jag dansade i alla fall en massa. Med Daniel blir det samma gamla vanliga steg som vi lärde oss en gång när vi var på ekebofestivalen och skakade lite. Dansade även med min svärfar. Det gick riktigt fint i kasedansen....mend et var nog mest jag som förde. ;-)


Nähä. Dogge ligger där nere och suckar. Han är nog uttråkad!
Hur jobbigt är inte det på en skala när man har hund? speciellt när man är hemma hela dagarna och får höra suckarna. lagom stressande faktiskt och "tycka synd om"-känsla.

adios


Kommentarer
Postat av: Ann-Helen

Superkul om butiken vill sälja dina kläder! Förstår dig när det gäller projekt, mycket man vill men lite man kan tyvärr.

Kram

2008-08-06 @ 18:16:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0