jobb och dagis.

ja i lördags bestämde jag mig för att på måndag ska jag ringa om jobb.
Sagt och gjort så ringde jag i i går på förmiddagen och en timme senare ringde de och frpgade om jag kunde jobba några timmar på kvällen :-D Jag ska även jobba på onsdag och torsdag. Känns bra det här!!


Idag när Daniel hämtade Mirjam möts han av en tjej ute i regnet med alla de andra barnen UTAN regnkläder. Mirjam var dyngsur om byxorna och hennes tygskor var också genomblöta. Saken hör till den att inne på hennes hylla finns stövlar och regnbyxor. Daniel sa till dem och körde hem till mig.... och ja, jag blev skitarg och körde dit och frågade vad det var för något. De menade på att de bara skulle vara ute en liten stund och plocka undan grejor m.m. Jag sa att jag tyckte ändå att de skulle ha tagit på henne. Jag menade som så att v em är det som betalar om hon blir sjuk? Hon som hade släm´ppt ut dem står och är stöddig ovan på allt så jag ber om omplaceringslapp och ditten och datten. Imorgon ska Daniel ringa till rektorn och förklara hur det hela funkar. Jag försökte få personalen att fatta att det inte är supervarmt ute längre och regnet kyler ner ungarna. Ja jag var superarg. Men de ska först och främst inte vara stöddiga oavsett hur mycket jag skäller. grrr....
Som tur är så ska inte Mirjam på dagis imorgon då de har planeringsdag. men på torsdag får jag ju vackert gå dit med henne. Usch!! hatar sådan människor. Stackars Mirjam som var så blöt och inte vet vi hur länge de hade varit ute. De kan ju säga vad som. Vi litar ju inte på dem längre.

Just nu ligger Mirjam och daniel och sover i sängen. de tittade på snövit men det blev väl för trist. ;-)

Blev glad nu precis!! En kompis is back in town. Yeahhhh! :-)


Läste på kanal5s hemsida att i oktober så börjar Beverley Hills igen. Ska bli spännande att se vad det blir med det! :-)


Kommentarer
Postat av: Ann-Helen

Härligt med jobb igen, vad snabbt det gick:)

Personalen på Mirjams dagis verkar inte vara helt hundra tycker jag, om det regnar ute ska barnen ju ha regnkläder OAVSETT om dom bara ska plocka undan!

Kram

2008-08-16 @ 12:22:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0