Mormorsruta

Godmorgon i stugan!
Hela natten har jag drömt om mormorsrutor (virka). Jag har aldrig lärt mig virka eftersom jag är vänsterhänt. Sticka kan jag utan problem men virka och läsa mönster har varit skitsvårt. Jag har alltid velat lära mig göra just mormorsrutor eftersom jag älskar filtar gjorda i det. Igår stod jag på toaletten med utskrivna bilder från en högerhänt som virkar och jag hade pappret i munnen och glodde i spegeln och vet ni vad? Jag har gjort min första mormorsruta. Nu vill jag bara göra fler. ;-)



Nu ska jag bara göra en si sådär 149 till för att få en fiiiiin filt.

Kommentarer
Postat av: Katti

Snyggt jobbat sis. Söt liten ruta du fick ihop.

2008-08-22 @ 08:46:54
URL: http://www.frokenklematis.se/
Postat av: Sandra R

Vad fin rutan är, filten kommer att bli så tjusig. Är du också vänsterhänt? Smart att titta i spegeln. Ge mig lite av din kreativitet är du snäll. :-)

2008-09-05 @ 18:41:49
URL: http://aresmamma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0