jul i vårt hus

Det var länge sedan jag tyckte att det var kul med julen. Ska jag vara ärlig så var det nog när jag själv var liten och fick julklappar. Det tråkiga då var att jag var ju det enda barnet så det fanns inga att leka med. Jag kommer ihåg de trååååkiga jularna hos farmor och farfar när man bara satt och väntade på att få gå hem. :-/
Nu firas knappt julen med min familj. Daniels familj är mer sammankopplad. Men de har ju traditioner som jag inte riktigt förstår mig på.
Jag skulle jobba julaftonskväll men en snäll arbetskamrat bytade med mig. Underbart!! Så nu blir det julafton hos Daniels familj. Pappa ska komma hit på annandag. Han har dock fullt upp för han har ju blivit bjuden till mina andra syskon...dock inte jag. Så första året jag inte köper några julklappar åt deras barn. Men det gör mig inget. Ju mindre kontakt jag har med dem ju bättre är det.
Och när det är jul vägrar jag sitt med bara Daniel och Mirjam och min pappa...så julafton lär alltid bli hos Daniels föräldrar eller något. Jag funderade ett tag på att dra in dem i vår tradition att äta kalkon på juldagen. Jag tror nog att de också hade uppskattat den traditionen...
Imorgon ska det inhandlas en gran... jag vill julpynta och få det att kännas som att julen är härlig och inte stressfull. Jag vill ordna lite nya traditioner som vi som familj ska ha.

Igår var vi på julfest med Daniels jobb. Det hölls på klitterhus och där var över 100 pers. Men vilket julbord!!! Där fanns liksom inte bara 5 sorters sill...nej där var 15 olika sorters... minst 8 sorters lax.. laxpate, laxrulle, gravad lax, kokt lax, rökt lax..,, ja, you name it! Allting vi drack och åt var med räknat. där fanns snapsflaskor i mängder och vin och öl. Plus att vi fick vars två drinkbiljetter till senare....vilket vi aldrig nyttjade. Det var trevlig i alla fall. Vi stannade dock inte allt för länge. Helt plötsligt slog tröttheten på och då lämnade många.

Vill även visa några fina julmysiga bilder från vårt hem. :-)


Julstjärna som hänger i uterummet


Mysigaste stället i hela hemmet just nu. Gardiner inhandlade från Jotex supersöta!

Kommentarer
Postat av: Therese

fiiiiiiint :)

2008-12-17 @ 11:26:25
URL: http://onlythereseolsson.blogg.se/
Postat av: Sandra R

Härligt juliga bilder!

2008-12-18 @ 17:37:20
URL: http://aresmamma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0