Julen med familjen Coloka

Vi firade julafton hos Daniels föräldrar. Det var trevligt och tomten kom och hälsade på och Mirjam var superlycklig.
Några dagar innan julafton råkade Mirjam springa in i ett bord och få en rejäl blåklocka vid ögat. Inte superfint precis, stackaren.
Men maten flödade på bordet som det alltid gör hos familjen Coloka. Bildbevis nedan.
Vi kom dit med massa paketer men kom hem med betyyyydligt mycket mer till Mirjam. Jag och Daniel har inte köpt något till varandra. Vi är faktiskt supertråkiga med det. Det är ju ändå något speciellt med att få en julklapp av sin kära. Men vi sa det, att hellre köpa något när det är rea så det inte handlar om vem som köper för mest pengar. Vi har ju gemensam ekonomi, vore inte så smart då. ;-)
Mirjam hade ju önskat sig utav nästan alla, något med my little pony. Så nu har hon ett helt slott, säkert tio hästar m.m. Hon fick två dockor så hennes docksamling har blivit 6 stycken + en jättedocka också. Sedan fick hon en låtsasdammsugare, sopborste och diverse för att ta tag i städningen av sitt rum. ;-) (present från mamma...haha). Hon fick böcker, filmer och en massa prinsesskläder m.m.
Så nu är det dags igen att tömma ut hennes rum på leksaker.

Sedan var det jobb för mig på juldagen men det gick smärtfritt förbi. Och annan dag jul innebar att jag skulle göra kalkon som jag bestämde mig för. Pappa skulle komma och jag kom inte på något annat att göra + att jag var dösugen på kalkon. Dock mådde jag skitilla hela dagen. Kändes som om jag hade en sten i magen och på kvällen fick jag feber. SOm tur var gick det över nästa dag.
Sen i lördags var det gårdsfest här och ja, jag har fått ett nytt namn och det är, karaoke-queen. ;-)

Imorgon är det nyår och det ska vi fira med några vänner. Sen äntligen kan bara börja blicka framåt mot ljusare tider...

         

         











God fortsättning & gott nytt år!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0