Idag så ...

Idag så har det blivit lite små saker gjorda. Jag har först testat att sy nya fodral till sofforna, eller jag har testat med ett ryggstöd och det måste jag nog säga att det blir bra.Sydde även kuddfodral till de små kuddarna fast i limegrönt  prickigt tyg som vi sen även ska ha som gardiner vid fönsterna och som vi även har i vaxduk. Så utifrån denna bilden kan man nog se hur det hela kommer se ut sen när det är färdigt. Det kommer säkerligen bli det finaste rum vi har här. :-)



Sen har vi plockat svarta vinbär, röda vinbär och vita vinbär som finns här på området. Det har vi gjort blandad vinbärsgelé av och den blev riktigt smarrig. Utan resten av bären blir det sylt eller kanske saft. Det får koka tills vi har bestämt oss. ;-)




Supergod blev den. Vi åt den med snitzel, nypotatis och brunsås. Mums!!


Daniel har ont i kroppen idag. Han är inte sig lik. Trött och hängig. Han säger samtidigt att han är uttråkad...han vill bygga något. :-) Daniel i ett nötskal.

Mirjam har varit med farmor idag några timmar hos hennes gammelfarfar/farmor eller vad det nu blir. (Daniels farmor och farfar) Så hon har haft skoj med att titta på hönor och allt vad det nu var.

nu ska vi softa tror jag... Idag är en riktigt mysig dag.
Haha! det var som jag sa till Daniel...att idag hade jag lätt bara kunnat ligga inne i sängen och hånglat hela dan, Så som man gjorde i tonåren, bara för att man skulle.
För idag har jag lite mer ro i kroppen än andra dagar. Annars har man alltför många "måsten". (jaja, inte skulle det väl vara rumsren blogg) ;-)


Vi satt och pratade om hus...som vi gör rätt ofta nu tycker jag. Vi vill båda köpa min pappas hus. Vi har sådana planer för det huset men pappa vägrar sälja det till oss oavsett. Jag menar bara..why not? vi kan väl låta huset gå inom familjen och för oss hade det varit perfekt. Pappa pratar om att sälja det till nästa vår... Man vet ju inte om vi har hittat och köpt ett annat hus innan dess och då gör det ju inget men annars skulle jag nog inte klara av att huset går till en ny familj. Aja, vi får se hur det blir med tiden. Vi kanske hittar ett drömhus någon annanstans.

Nähä nu blir det vinet i glaset och lite kortspel.
Imorgon är det fest hos T o J och på söndag barnkalas i bjärrum.


Kommentarer
Postat av: Ann-Helen

Vi har hela frysen full av vinbär vi skulle gjort gelè på förra året och nu hela landet full av nya som väntar på att plockas! Så om ni behöver fler så bara hojta till:)

Kram

2008-07-15 @ 20:12:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0