Sakletarna Coloka!

Ja och självklart var det tid för lite loppis igen. Får man nys om några så kan vi inte hålla oss borta från dem. Vi älskar BIIIIILLIGT!!!!
Först igår var vi på varuförmedlingen och nja, hittade väl egentligen inte allt för mycket mer än en fin prydnadssak. Vågar dock inte tända ljusen som är i utan får nog ersätta dem mot värmeljus. Jag är rädd för att glaset spricker. Vet inte garanterat om det går att ha ljus i en sådan (någon kanske vet?).
Här är bild på den i alla fall.


Sedan nu idag så var det loppis vid simhallen och vi var där i regnet.... utan paraply eller något sådant men  det blev uppehåll efter ett tag. Och här är bilder på dagens loppisgrejor.


en låda 20kr för alla mina etiketter till kläderna istället för påsar.


Daniel hittade en driver 10kr.



Daniel hittade även denna lilla tallrik med stämpel 1937 och vem det är som gjort den för 2kr. Hahaha! Ja Daniel är en sann sakletare.


Fyra krukor. Två orangea och två limegröna 20kr


Två krukor/hinkar. Super lantligt 10kr.


Två skålar i form av ett hjärta med DITT och MITT. Jag har valt att ha godis i dem. 10kr

Daniel köpte även en sladd (Daniel alias Sladdmästare) och en slipsten. Men det vägrar jag ta kort på. Hahaha!

Efter loppisen stack vi till Pang i Hyllinge för att köpa ännu mer billigt. Ja det blev en massa onödiga grejor såsom röda hundpåsar, tandbortstar, klämmor, tandtråd ...jag och en massa annat plock.
Därefter en snabb sväng ut till Svärföräldrarna för att säga hej.

Nu ska vi ut och promenixa. Vi ska gå till dammarna för att släppa ut vår sista abborre från akvariet. Vi behöver den platsen till annat och dessutom är det inte kul längre med fiskar. Så vill någon ha ett litet akvarie  på ca 150liter så får ni det billigt med pump. Sedan får ni gärna två ödlor och terrarie också för en billig peng (säger jag utan att ha frågat Daniel ;-) )

Här heter det inte "ut med det gamla och in med det nya" utan här heter det " släng ut det gamla så vi kan få in ännu äldre... och mer"

tjibbelihopp!

Kommentarer
Postat av: Ann-Helen

Känner igen det där äpplet och är nästan helt säker på att mamma hade värmeljus i sitt utan problem. Perfekt att fynda billigt!

Kram

2008-07-06 @ 21:39:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0