Tyghandlade och andra små ärenden

Hej hopp!
Idag har jag och min pappa kört ner till svågertorp i malmö för tyghandlande. Eller det var väl inte det som vara grejen utan det var för jag hade tid för ögat idag.
Vi körde redan klockan 10 och var där nere vid 11. Douglas var med i bilen för inte kunde han vara hemma själv i så många timmar. Så han fick vackert följa med trots värmen.
Jag gick in och handlade tyg. Jag hittade en ny vaxduk till uterummet i limegrönt med vita prickar och ett bomullstyg som ska bli gardiner i samma mönster och färg. Sedan hittade jag tänkbart tyg för omklädnaden av soffan. Det kommer nog bli superfint. Färger som råder i uterummet blir limegrönt som bas och sedan ljusblått, brunt och turkost.
Sedan blev det en snabb sväng in på dormys för att kolla lite golfprylar. Pappa var inne där 5 minuter ungefär. Han hittade inget speciellt. Däremot hittade han två tröjor på stadium och två paket peggar på bilmtema.

Ja och sedan bar det iväg in till staden malmö. Jag hade skrivit ut en fin fin karta MEEEEN tror ni det blev rätt?? sjäääälvklart inte. Som vanligt blev det att jag gormade på pappa för att köra för sakta, bilarna tutade på honom och ja, det hela tog då ca 45 minuter. Något som för en van hade tagit 15 minuter. Grrr! Väl där var det parkeringsplats. Jo men tjena!! det var inte det lättaste. Men sen gick jag i alla fall in tio i två. Skulle vara där två och allt var klart och jag tillbaka till bilen 14:01. Så det gick snabbt.
Sen bar det hemåt.

Nu är jag trött!
Imorgon har jag sktimycket att göra. Sy sy sy! Fattar inte varför det alltid ska komma så i omgångar. Men men, man får vara glad för att det kommer några orders.

Goooooood natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0