Loppis-shoppat!

Ja igår var vi på loppis här i munka och vi hittade lite grejor. :-) Daniel hittade golfklubbar (alla järn) i märke wilson för 100kr. Samma sorts klubbor som jag har. Sedan hittade han en router (självklart!). Mirjam fick en rockring och en plastgunga att hänga upp och Douglas fick en vattenskål i plast att ha med i bilen.  Jag hittade dock möbler till vårt uterum. En tre och en tvåsitssoffa i vitmålat trä med hyffsade dynor. Just nu tvättar jag fodralen och hoppas att det blir superbra efter det. Man kan ju inte klaga på priset för det som blev 130kr. Det kändes himla bra att vi tog det.

Sen kommer det nog bli så att vi kommer köpa en kompis bil (en volvo så klart!). Den är perfekt för oss och det gör så att jag inte låses fast här hemma varje dag utan vi har vars en bil. Dessutom är där dragkrok och det är det allra bästa med bilen. Speciellt om man ska på loppisar stup i kvarten och köpa möbler. ;-) Bilen kommer behöva lite reperationer men det är inget som inte Daniel kan fixa med lite svetsning, nya bromasr, lite lister för rost och en rejäl vaxning.

Vi kommer nog aldrig att ha råd till tak på uterummet. Speciellt inte nu när vi tvunget lämnade in om bygglov. Båda grannarna godkände vårt bygge och styrelseordförande. Ritningarna på uterummet är gjort och möjligtvis får vi bygglovet om bara två veckor. Men jag  tjänar yttepytte lite nu när det är sommar och vi har ju som sagt massa projekt hela tiden som ska göras och betalas. :-/ men men en dag är allt super!!
Jag har sett två hus på hemnet nu som jag vill haaaa!! men inser att det kommer säkert finnas sådana hus om ett tag också.
Jag söker ju jobb nu i alla fall och det känns faktiskt skönt. Ska ringa munkaljungbygården för att säga att jag gärna hoppar på att jobba lite extra. :-)

Ja allt känns bra samtidigt som det i bland är jobbigt. Man vill så mycket!

Vi har även varit på inflyttningsfest/bjudning hos daniels mormor. Det blev några glas vitt för min del. :-) Morfar passade Douglas men vid 22 stack vi hem för Mirjam var trött. Inte sa hon något men vi visste.

Ja och här är bilderna på vårt inköp! Sammanlagda värde: 262kr.

Bilder på sofforna kommer när de är färdigtvättade.


sedan en bild på vår Douglas.
 

visst ser hans tass ut som en nalle?! ;-)

och på nya kreationer som jag gjort.  Alla i strl 98/104 om någon vill köpa!

tunikaklänning med hjärta och tightt i stretchfrotté knickersmodell. 250kr inkl frakt.


Tunikaklänning i ljusrosa med randiga matchande velour shorts. 250kr inkl frakt.


Tunikaklänning  och tights/byxor med höga muddar i Ekologiskt tyg med gula muddar och kanter. 285kr inkl frakt.

Idag ska det blir ytterligare en loppis och sedan kalas hos min systerdotter som fyller 4 år.
Men snart är det måndag igen. :-/ Men inte många veckor kvar till Daniels semester.  hääääärligt!!

tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0