tuggbehov, vaccination och smörgåstårta

Alltså jag förstår mig inte på mig själv. Jag ahr fått sådant tuggbehov. Alltså jag måste tugga hela tiden och hade jag fått hade jag gärna suttit med tandborsten i munnen och tuggat frenetiskt på den. Vilket jag gör lite men inte hela tiden.
Douglas biter till och med mindre än vad jag gör. Fattar inte vad det är. Så kom inte nära mig för jag kanske hugger tag i litta kyd! ;-)

Jag var på ÖB igår och skulle handla lite mer hundpåsar och lite annat smått och gott. Jag hade Mirjam med mig och tror ni inte att jag råkar ut för det pinsamma att inte ha pengar på kontot. Med en lååååång kö efter mig. Jag fick åka hem igen och föra över pengar eftersom jag aldrig har mobilen på typ. Dumt dumt! Och sedan dit igen. Gick in på maxi också och köpte 4 paket riskakor. Är det mycket fett i sådana?!

Idag har i alla fall Douglas fått sin vaccination. Inte ett pip. Han märkte inte det ens. Skönt faktiskt. Veterinären sa att det märks att han har Bernen senner i sig eftersom han är lugn i sinnet. Det har vi också märkt. Sedan har han söket efter schäfern och utseendet mest som en Rottweiler. Han är såååå duktig i alla fall. Jag kör dagligen med övningar som sitt, ligg, stanna och sök! det är de fyra jag har börjat med i alla fall. sitter gör han mer än gärna och alla grejorna gör han efter mina tecken med händerna. det tar lite tid men han tycker det är kanon när vi gör det. Han får ju godis! ;-)

Sedan var jag i väg med pappa och inhandlade allt till en smörgåstårta på söndag. Pappa fyller 65år. Pensionären! :-D
Han skulle beställa men eftersom det är midsommar och midsommardagen innan så fanns det ingen som ville ta på sig att göra det i affärerna. Så jag gör det! :-) Så får man hoppas att den blir god.

Jag ordnade och städade undan lite på Mirjams sekretär (min gamla en gång i tiden) så nu kan hon sitta där och rita.


Nu ska här ätas lite och sedan blir det Mirjambad och sen var denna dagen över!
OH!!! det är ju gossipgirls idag. tjohooo! (Och ja, Daniel gillar det också, faktiskt...hiihi)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0