blatanblä

Idag är jag duktigt uttråkad.
Jag vaknade nu på morgonen och ville bara sova vidare men det funkar ju inte.
Jag vill ha en massa pengar så jag kan spendera lite på grejor till uterummet. Jag vill ha sol också men det verkar som om sommaren redan är bortblåst.

Sökte ett till jobb igår. Vi får se vad som händer. Jag söker lite allt möjligt även om jag kanske inte har den kompetensen de söker men det är kul att söka. Hoppas bara att man får något någon gång i skallen också. Om inte så när Daniel har haft semester så ska jag börja på timmar här på munkaljungbygården. Där kanske kommer någon tjänst snart. Man vet ju aldrig. Jag låg ju bra till i höstas. Fick dock inte den 50% tjänst jag sökte men blev ju dock erbjuden en annan 50% tjänst men det var jag själv som sa nej tack eftersom jag ville testa mitt företag. Men den brinnande känslan för det har tyvärr slocknat rätt bra nu de senaste månaderna. Jag vill ha det som hobby! Allt blir liksom så himla dyrt när det inte fungerar. T.ex. hemsidan är svindyr att ha men jag vet inga andra sidor som har webshop än det jag har; e-butik.se.
Jag försöker nu i alla fall att organisera det via en blogg istället. Kanske dumt (?) men en blogg kan jag även få länka vi auktionerna på tradera eftersom det faktiskt inte är en webshop på det sättet. Plus att det är tio ggr enklare att lägga upp nya plagg och sådant än vad det är via hemsidan. Dock får jag ju allt uträknat där, moms m.m. men ja, det är inte värt 1800 spänn för tre månader..... tycker jag.

Igår var det ett extra utsatt styrelsemöte och jag har haft det i huvudet de närmsta dagarna men ÄNDÅ missar jag det. Grrrr så irriterande!! Det var nämligen lite spännande nu. Lite intriger och annat men det missade jag självklart. Aja, jag får väl reda på vad som sades om några dagar antar jag.

Ja, igår satte jag ute möblerna i uterummet (sofforna) eftersom taket nu är på.  Men jag kan inte påstå att det blev så fin som jag trodde så nu är det nytt möbeltyg så jag kan klä om alla dynorna. Färgerna ser så dassiga ut i uterummet trots att tyget ska vara så. Jag vill ha storblommigt men det är det ända jag inte får lov att ha för Daniel.


nähäpp! Jag har en del jag måste sy idag. Vi får se hur det blir med det.

oooh!! wow! ett bud på tradera kom in precis!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0