Midsommarafton

Midsommar och jag har verkligen velat sälja min dotter idag! Att man kan vara så trotsig!! grrrrr!
Redan klockan 11 så hade vi satt henne i trappan 2 ggr för något hon hade gjort och sedan även lagt henne i sängen 2 ggr för något allvarligare.
Heeeela tiden gör hon något och samtidigt måste man hålla koll på Douglas. Det är verkligen som att ha två små barn samtidigt så just nu så vill jag absolut inte ha ett barn till.
Jag orkar inte ens tänka på att vara gravid under en människas och en hunds trotsår.

Morgonen vaknar man och får duktiga klökningar när Mirjam kommer in och pekar mot toaletten: "bullan, bullan". Jag rusar upp och finner då Douglas på toaletten med alla Mirjams gamla blöjor runt om sig.  Faaaaaan! vad äckligt!
Jag skriker en massa ord och går in på Mirjams rum och då har han bajsat och kissat på en av tre små mattor vi har i detta hus. AAARGH!!!! Daniel hade glömt att stänga grinden så douglas hade smygit upp själv och gjort de här sakerna.


Aja, klockan 15 så skulle vi ut på midsommarfirande hos D:s föräldrar där hans syskon och alla var.
Douglas hälsade på Elsa och busade som attans med Bill. Många hundar. Sedan åt vi, dansade runt midsommarstången, kastade stövel, spelade boul...
Sedan var klockan kanske halv tio när vi bestämde oss för att åka hem. Mirjam har fått en riktig hemsk hosta igen.
Så om det blir värre så får vi åka in med henne. Varje gång hon får hosta tänker man på om hon har svalt något fel, om man ska begära röntgen m.m. för varje hosta/förkylning. Skitjobbigt!!

Idag, midsommardagen, en riktig döddansare-dag. Inget är öppet och jag vill lägga stenar på framsidan i rabatten och jag vill pula med massa annat i trädgården.
Sen ska jag göra smörgåstårta.
Fixade med lite smiliesar också eftersom jag gärna använder mig av sådana.

litta bilder...

















tjingeling så länge!!!


Kommentarer
Postat av: Katti

Urk, vilken mysig start på dagen ;-)

2008-06-21 @ 20:28:44
URL: http://www.frokenklematis.se/
Postat av: Ann-Helen

Det låter onekligen som ni har 2 bebisar i huset, jobbigt med Mirres trots ju! Jag fasar för när Englas kickar in ordentligt, inte läge nu alls:) Fina är ni iaf och hoppas att ni har haft en bra helg. Kram

2008-06-22 @ 22:13:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0