Bilder från igår.

image5
"åka mottosikkel". Mirjam älskar den men har inte förstått vitsen riktigt med att trampa än. säger man till henne att trampa så stampar hon bara på pedalerna. Men snart så....
image6
Ute i regn. Det första regnet på några veckor och hon har fått på sig för små regnbyxor. Måste införskaffa nya till henne.
  image4
Ja, och så här ser staketet ut. I övrigt, en himla röra på tomten men jag tror nog att det kan bli riktigt snyggt. Måste bara byta ut några plankor på staketet efter som de har dragit sig jättemycket och är alldeles sneda och vinga.
image7
Sen for Daniel och Mirjam ut till farfar för att sätta upp den nya gungan som Daniel har gjort på jobb. Farfar har nämligen gjort en gunga som snurrar runt och där behövdes en lite stabilare sits.
image8
Här testar hon den andra gungan i snurran. Och hon är bedårande i sin söta lilla virkade hatt. En hatt jag köpte av en som virkade på tradera. Jag vill ha fleeeer. :-)
image9
Vink vink!!! från en skitgris. ;-)
image10
Också en liten bild på pelagonierna i fönstret. 2,5 vecka gamla och de lever fortfarande. Tjohoooo!! trots torkan.

Nu väntar jobbet på mig. Jag har några grejor som måste göras idag ju. Helst en massa grejor men antar att jag inte hinner allt för mycket. Dessutom vill jag köpa nytt tyyyyyyg. Jag har så tråkiga nu tycker jag. Man tröttnar så på att se samma gamla vanliga liksom. Jag vill ha nya häftiga jerseytyger som kan bli underbara till små söta singoallatunikor och klänningar. Och så vill jag även ha fina bomullstyger så jag kan göra fina förkläden.
Nähä, först en rökepaus och sedan syaktivitet. :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0