renovering

Nu har jag äntligen börjat med att måla om i vårt nya sovrum. Färgerna som var innan var svart och vitt men nu ville jag först och främst ha det vitt för att sedan måla en fondvägg i en mysig turkos färg. Det blev skitbra tycker jag nog!
Igår så var jag och Mirjam på Väla för att shoppa lite nya grejor till sovrummet. Jag hade bestämt mig redan innan vilka färger som skulle vara i sovrummet . Nu har jag köpt ett nytt överkast och sytt gardiner i färgerna limegrön och bordeaux/lila. Nu ska det sys lite mer kuddar och jag ska leta upp garn i samma färger för att göra lite mormorsrutekuddar med.
På tal om mormorsrutor.... jag kommer ingenstans med min filt. Jag fattas brunt garn som ska vara i det sista varvet på rutan så nu har jag ca 40 rutor som där ska virkas på brunt. Sen har jag.... 11 rader med 16 rutor. dvs 11x16= 176rutor. Men tyvärr måste den bli större så ca 3 rader till a la 16 st = 48 till. SEN är den klart....tror jag. ;-)

Igår passade jag och Mirjam Valter eftersom pappa skulle till tandläkaren. Han är så lik vår gamla hund så det är nästan skrämmande. Han sitter precis likadant, med ett bakben ut mot sidan. Han gillar inte sitt koppel. Pappa gjorde ett test med att kalla på honom när han skulle få på sig det men Valter lunkade iväg med öronen ner och gömde sig. Thihi! precis som Viktor gjorde så fort man ropade: ska vi bada?!
Han är i alla fall en tuff krabat.
Sätter in lite bilder från igår.


De tittar på varandra! Och han kommer inte riktigt ner från trappan... ;-)


Här vill valter hälsa mer på sigge. :-)


gosegrisar. :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0