sömnlös

jag försökte gå och lägga mig innan men kunde inte sluta tänka på Douglas. Jag sa först att jag bara skulle strunta i det hela men det kan jag inte.
Jag var tvungen att maila tillbaka.
detta skrev jag.

Hejsan!
måste börja med att det säga ärligt att det känns ju för jäkligt att ni inte försökte kontakta oss mer. Om det var en svarare på mobilen, varför inte prata in? och mail har vi inte sett röken av eller något nummer på hemtelefonen.
Det är ett djur det handlar om som vi sålde i förtroende till er. Det känns som om ni har sålt honom för att tjäna lite pengar. Ni borde ha vetat att man kan alltid lämna tillbaka ett djur till förra ägaren inom en månad om det inte fungerar.
Jag hoppas att ni i alla fall kan ge oss telefonnr eller mail till den nya ägaren. Det är viktigt för oss att veta att han har det bra! I annat fall kommer jag gå vidare med det här. Jag tycker att detta är förjävligt rent ut sagt.


har jag inte rätt att skriva så?

Kommentarer
Postat av: Ann-Helen

Helt rätt tycker jag. Hoppas nu du får svar också, annars gå vidare med det som sagt!

Kram

2008-11-04 @ 08:41:30
URL: http://mum79.wordpress.com/
Postat av: Katti

Hej snäckan. Tråkigt att höra med Douglas. Verkligen konstigt att de inte hörde av sig till er igen om det nu inte fungerade. Men jag tror inte att du har ett case - vad ska du gå vidare med? Hoppas att du får numret till nya ägaren så du kan komma i kontakt med dem i alla fall och se så han har det bra. Stackars Dogge - han måste vara helt förvirrad. Fy bubblan.

2008-11-04 @ 20:40:31
URL: http://http:://www.frokenklematis.se
Postat av: Kristina

Katti: nej jag vet, jag har inget case. Men på något sätt borde jag kunna ringa och varna jordbruksverket om mindre tänkbara hundägare.

Fick tillbaka mail från de och de hade inte numret kvar, de menade att de hade raderat det i mail bla bla bla. Men jag har hans chip kvar så jag ska försöka hitta honom i alla fall.

2008-11-05 @ 07:34:33
Postat av: Sandra R

Hårda ord men de är befogade. Hoppas ni får numret till nya ägarna. Tur iaf att Dogge slapp bo kvar där, de verkade inte passa som hundägare.

Kram på dig.

2008-11-05 @ 20:00:49
URL: http://aresmamma.blogspot.com
Postat av: Pyre på väg

Låter ungefär som när vi fick Poppe. Han hade bott hos 5 andra familjer när vi fick honom. Han var så undernärd att revbenen stack ut på honom. Han viftade inte på svansen och tappade otroliga mängder päls. Mådde inte bra alls. Som tur var så var B arbetslös och hade all tid i världen för att bygga upp en relation till Poppe. Idag 5 år senare mår han som en prins. Men det var en tuff början. Hoppas Dogge får det bra till slut och att han slipper ett 4 hem.

2008-11-18 @ 16:03:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0