allmänt babbel

Jobbet går bra.... känns lite vemodigt med några att jobba med. Jag vill ju helst iiiiinte att någon ska rätta det jag gör. Det känns som om man inte kan ett dyft men tyvärr är vissa helt inbitna där och då ska det göras på deras sätt. Vissa är superbra och kan se att andra som kommer dit inte kan alla rutiner. Och det här oändliga skitsnacket..! *pust* varför ska det vara så jobbigt när ett gäng tjejer jobbar. Jag själv är väl egentligen inte bättre för jag lyssnar på det som de säger om varandra. Den ena försöker bara att flyta med och står på allas sida medan andra... ja vad ska man säga... är helt tokiga i sitt sätt att snacka skit.

Förra veckan var vi och tittade på vovve åt min pappa. Kändes inte alls roligt från min sida med tanke på min käre douglas....som nu har bott ifrån oss i en vecka. Stackarn kanske känner sig helt bortglömd. usch usch! hemska tanke! nej jag hoppas att han har det bra. Pappa hittade direkt en sötnos till vovve. När pappa lyfte upp honom kollade han bara snällt rätt in i pappas ögon. Hur gosig som helst. De andra små var också söta...en som var en lite köttfärslimpa och en annan som verkligen skulle vara på mig och viftade svansen så fort jag närma mig. Man smälter.
Den lille skiten får pappa hem om två veckor då han är 8 veckor och förmodligen blir det en liten vid namn Valter. *thihi sött*

Sol och fint ute idag och igår när man var ledig öste det ner. aja man får vara glad för det lilla.

Daniel har varit på fiskehelg och han vann denna gången. Priset var nu andra året i rad en broderad keps från mig där det står storfiskaren 2008. Så Daniel fick vackert den med sig hem. Han fick en gädda på 1.6 kg. inte pjåkigt. vi får  väl se om den blir tillagad någon gång. nu ligger den i frysen och väntar.
Alltså, det här med ett gäng grabbar som åker i väg själva en helg... hur är det?! Som jag uppfattar det är det fis och sprit som gäller och helst ska alla sitt i nätbrynja (heter det så?!). Det äts chili con carne eller något liknande och ovan på det ska det ner en massa ärtsoppa. Tjohooo! Men man ska väl vara glad för att man inte är med då. Det kan inte vara allt för underbart. ;-) De kallar det för fiskehelg men jag kallar der nog för bukrensarhelg. ;-)
Och så till tjejer som då hellre sitter och dricker viiiiin *betona i:et med lite stockholmsk dialekt* och skvallrar om ditten och datten. Där allt är så fiiint. ja nog är vi olika tjejer och killar. Tur är nog det. Vad skulle man annars bli så dör galen och irriterad på om inte karlar?!

Jobb jobb jobb! En massa syende måste också göras i veckan. Hatar när jag får mail om där folk frågar "kommer de inte snart för jag har minsann betalat". men men det får man ta...de brukar ju alltid bli mycket nöjda i slutändan.

Filten: jaha ni.... ni är nyfikna det vet jag men än är den inte klar. Jag har varit rätt slö med den men om några veckor om jag har tur så är den nog färdig för fotografering.
Sen ska jag även sy en supersnygg klänning i manchester till mig själv. Hoppas den blir supersnygg att ha när jag fyller år om två veckor.

Nähä...nu får jag sluta. Daniel och mirjam kommer vilken sekund som helst.

so long!

Kommentarer
Postat av: Ann-Helen

Det var ingen dålig firre Daniel fick upp! Är väldans nyfiken både på filten och klänningen!

Kram

2008-10-06 @ 20:46:58
URL: http://mum79.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0