"man får inte stoppa köttbullar i näsan.."

Eller över huvudtaget stoppa saker i näsan.... Men det hade Mirjam gjort.
Hon har haft lite näsblod och varit täppt i näsan. I förrgår när Daniel badade henne fick han sen peta lite i näsan och efter många om och men fick han ut en tuss. En tuss från ett gosedjur som duglas hade bitit sönder. Jag vet att hon gick rundor och lekte med de här tussarna men inte trodde jag hon skulle stoppa dem i näsan. Den har i alla fall suttit där inne i 2-3 veckor. Hon sa till Daniel: Pappa! Jag kan andas!!
min lilla hjärtebulle! Inte konstigt att hon har haft lite näsblod nu några dagar. Tur att det inte han börja ruttna eller något sånt. brrr!

*tänker*
jag som hade så mycket jag skulle skriva har helt plöstligt glömt allt.

I alla fall så har jag börjat vikariatet nu och jobbat två dagar. Det känns bra faktiskt! Utav den personalen som jag jobba med så är där bara en person som jag inte riktigt gillar men hon går an och man kanske hinner vänja sig eller ändra sig angående henne.

Idag ska jag följa med pappa och titta på vovve. Känns faktiskt skitjobbigt med tanke på att vi lämnade bort en go hund. Men pappa ville inte ta Douglas för att han var så stor.
Jag saknar i alla fall Douglas nu. Vissa stunder hoppas jag på att familjen ringer och säger att det inte funkar så vi får hem honom igen men och andra sidan hoppas jag att han har det superbra och glömmer oss fort.

Nu måste fortsätta o jobba så jag kan slappa i helgen eller kanske sy lite nya grejor. :-)

Kommentarer
Postat av: Ann-Helen

Men MIRJAM!! Hihi, skönt ändå att hon kan andas nu:)

Gött att det går bra på jobb, man kan inte tycka om alla tyvärr:)



Kram kram

2008-10-03 @ 14:39:21
URL: http://mum79.wordpress.com/
Postat av: Sandra R

Näsan är väldigt bra att ha saker i. Iaf om man frågar barn. ;-) Skönt att tussen kom ut och Mirjam fick luft ordentligt igen.

Hur gick det för din pappa med vovveletandet?

Kram

2008-10-05 @ 15:35:39
URL: http://aresmamma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0