samtal från chefen

Imorse så ringde chefen. Ja hon berättade att jag får vikariatet fram till januari. Så det känns ju faktiskt jätteskönt.
Har jobbat nu ikväll och vissa personer önskar man att man fick jobba med varje dag och helst alla veckans kvällar. Det är så lugnt och avslappnat på kvällarna. Man får liksom sköta det på sitt sätt utan att man har någon chef eller någon annan som påpekar eller studerar det man gör.
Desperata hemmafruarna fick jag dock inte se ikväll. :-/ när jag väl ska jobba kväll så är det antingen på tisdagar eller på onsdagar då mina program är... ugly betty, DH och greys... Men jag får väl lära mig att överleva även det. ;-)

Imorgon skulle jag egentligen bara jobba till halv två men vi ska ha brandövning på jobbet och det är mellan 1-4 så jag får ju tvunget stanna men det är ju bara extra klirr i kassan. Det skadar ju inte men jag skulle behöva jobba med syendet också.

Tjejen jag jobbar med idag har också sina barn på dagiset som Mirjam är på. Det är rätt roligt att prata om vad vi tycker om de olika lärarna. Jag berättade om läraren som ständigt jagar oss om Mirjams kläder m.m. och hon berättade om ett problem hon har haft med en annan. Vi båda kom nog fram till att vi inte är nöjda med stället. Men Mirjam får ju stanna kvar där för hennes kompisar skull.

Igår när jag hämtade Mirjam såg jag henne leka med hennes kompis Linnéa:
-Hej, Mirjam! sa jag
-Hej, mamma!
-vad gör ni för något?
-leker kurragömma. säger mirjam och håller händerna för ansiktet.
sen kramar hon mig.
- åhhh mamma... mmmm.... jag älskar dig. Säger mirjam och kramas jättehårt.

Hon är bara för go.

Nähä natt natt säger jag väl nu. man ska ju upp igen imorgon. pust!

Kommentarer
Postat av: Ann-Helen

Vad kul med jobbet,grattis!!

Du får spela in istället, här börjar minnet på dekodern bli fullt med alla program jag inte hinner se:) Sen är ju frågan när jag ska hinna se allt jag spelar in:)

Vad mysigt att höra dom orden!! Engla säger äcklar istället för älskar, jag tar inte det så positivt ännu;) Kram kram

2008-10-15 @ 13:03:28
URL: http://mum79.wordpress.com/
Postat av: Sandra R

Svar om det du skrev i min blogg. Jo det är nog svårt att förklara för Are att han ska få något efter 10 klistermärken. Jag har gjort så att en rad på pappret är 10 märken och när det sista ska klistras dit blir det ett stort märke och då syns det skillnad. Alltså blir en full rad belönad. Jag hoppas så att det ska fungera.



Grattis till vikariatet!



Vad är det för snack om Mirjams kläder på dagis? Så härligt att hon gav en kärleksförklaring. Are gör så då och då. Fast när det blir för allvarligt lägger han till ordet bajs. Haha.



Kram på dig

2008-10-15 @ 19:54:00
URL: http://aresmamma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0