GLAAAAAAAAD!!!!

tjohooooo!!

I AM HAPPY

berättar mer sen.



Fortsättning:

Ja jag skriver det här för jag är alldeles för glad för att kludda med det privata.
Jag ringde till jobbet imorse för att jag ville kolla upp om tjänsterna hade kommit ut.
Jag fick prata med chefen och hon berättade då att ett annat vårdboende ska bli privat så om där finns anställda där som hellre vill jobba i kommunen så finns det platser till de här, på detta vårdboendet. Kändes ju inte allt för hoppfullt eftersom jag var så fast vi att få fast tjänst.
Men i alla fall så blev jag erbjuden att framtill den 31/1 i alla fall ha ett vikariat på 50procentaren och det blev jag superglad för. Det kändes i alla fall som ett steg i rätt riktning. Jag fick något i alla fall.
Jag frågde även chefen om hur det blir med min lön då jag inte har löneförhandlat sedan 2006. Det var tydligen redan ordnat eftersom nu när de skulle fixa min lön så tyckte de att jag hade lite väl lite så de höjde den. Jag kan bara säga som så. att det var tur att jag inte förhandlade själv eftersom jag tänkte begära mindre än det jag fick. Så jag tackar och tar emot min nya lön och vikariat! :-)

Dock har jag idag varit på skattekontoret för att höra mig för med företaget. Det finns inget som heter "vilande" företag längre så nu får man välja antingen eller. Jag valde att avsluta. Så nu kommer syendet bli mer på hobbynivå. Tjänar man över så får man skatta ändå men inte dra av för moms m.m. Men jag kan ändå lyckas tjäna några pengar på det. Och som hobby...kan det bli bättre?? Jag kan själv bestämma vad jag vill sy eller inte sy.
Så är ni sugna på kläder så är de betydligt billigare från och med den 1/10.
Känns lite trist att jag gjorde så med tanke på vårens projekt i butik i HBG men det kanske man kan ordna ändå. Även fast det är företag på hobbynivå. Jag får helt enkelt läsa broschyren om det.

Men i övrigt!! Jag är glaaaaaad! Nästa månads lön kommer äntligen få oss på rätt spår igen. Och bara det är en ren befrielse!!

so long kära läsare! :-)

Kommentarer
Postat av: Ann-Helen

Haha,nu blev man ju inte alls nyfiken!

2008-09-17 @ 11:26:43
URL: http://mum79.wordpress.com/
Postat av: Sandra R

Jättenyfiken är jag med. Får väl vänta på besked.

Ha det gott, kram!

2008-09-17 @ 13:50:04
URL: http://aresmamma.blogspot.com
Postat av: Ann-Helen

Åh, vilken härligt läsning, så roligt för dig!! Grattis!!

Kram

2008-09-17 @ 20:13:36
URL: http://mum79.wordpress.com/
Postat av: Sandra R

Grattis till vikariatet och lönehöjningen! :-)

2008-09-18 @ 09:29:33
URL: http://aresmamma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0