helgpaus

Endast virkning och en tur till väla har hänt i helgen ungefär. :-) Men det är skönt det.
Douglas haltar som bara den och har gjort det nu i en vecka. Hoppas bara att det är en sträckning eller något som är envis. Inga ben eller ledproblem, tack!
Daniel har klippt Mirjam idag. :-) Vi hade bestämt att klippa luggen och en del på längden och det gjorde han bra. Supersöt blev dockan igen. Så klippa fixar Daniel lika bra som jag.
Igår överraskade Daniel mig med god middag han själv gjorde. fyllda paprikor. Det var riktigt gott. :-) Innan han gjorde det frågade jag honom om det var något som krävdes vin. Då sa han att det var inget "fancysmancy" han skulle göra men det tycker jag nog att vitt vin hade suttit fint till. ;-) Min älskade man.

En bild på en till virkad mössa.


Filten jag gör har jag snart kommit halvvägs på. Jag har gjort 75 rutor och har ca 100 rutor till att göra. Idéen om att ha alla helt olika och inte en enda exakt likadan spricker tyvärr men det gör inget. Den ska ju bli snygg ändå. Jag ahr börjat sy ihop lite delar. Lite lång tråkigt men nu börjar man ändå se hur det kommer att se ut.

Jag ska även göra ett skärp till mig i mormorsrutor. Fick den idéen och det verkar bli riktigt snyggt och orginellt. Vi får väl se.
Nu ska Mirjam i sängen. godnatt!

Kommentarer
Postat av: Sandra R

Vilken fin mössa! Mirjam har sin egen kläddesigner i hemmet. Inte illa för en två-åring att ha det. Duktiga du! Det ska bli roligt att se filten sen.

2008-09-08 @ 09:17:31
URL: http://aresmamma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0