Mirjams mössa

Ja jag har virkat en mössa till Mirjam. Jag har även lyckats göra en stjärna att sätta dit med en fin pärla i mitten. Jag ska ta ett kort sen när hon har den på sig. Stjärnan ska sitta lite på sidan och inte mitt fram. Hoppas den blir fin på min lilla docka!

Min mormorsrutefilt jobbas det också på. Jag har gjort ca en kvadratmeter men den ska ju vara mycket större så det tar ett tag till. Bilder kommer när jag är färdig med den. Jag älskar verkligen att virka nu! superkul! Det enda jag saknar nu som jag också vill göra är någon fin korsstygnstavla. Någon modern som man faktiskt kan hänga upp på väggen. Pyssel pyssel!!! :-D
Nu ska jag börja på min lång kappa som jag ska sy. Det ska bli ett spännande projekt. Hoppas verkligen att den blir bra. Jag ska nämligen vara noggrann. haha!!


uppdaterat 17:37
Så här ser Mirjam ut i sin mössa. Supersöt tycker jag!

Morfar kom med en cykelhjälm för en vecka sedan och idag kom han med en sits till cykeln och Mirjam ÄLSKAR att cykla med oss. skoj!

Kommentarer
Postat av: Katti

Urgullig tös med nästan lika tjusig mössa :-) Flink med fingrarna som vanligt. Kramisar.

2008-09-02 @ 20:44:31
URL: http://www.frokenklematis.se/
Postat av: Sandra R

Vad fin mössa du virkat, du är ju helt otrolig tjejen! Mirjam blev jättefin i mössan också.

Jag son skulle börja sticka har inte ens kommit igång, behöver någon som visar mig.

2008-09-05 @ 18:39:01
URL: http://aresmamma.blogspot.com
Postat av: Ann-Helen

Vilken söt mössa på en söt tös! Du är superduktig! Kram

2008-09-05 @ 21:16:52
Postat av: Johanna

GUD I TIDER vilken fin mössa! Vad duktig du är! Hade du haft sånna till försäljning så hade jag aldrig tvekat på beställa en. Som sagt, riktigt fin!



Jag brukar vara in här lite då o då och kolla läget så jag tar oxå gärna lösenordet om du inte misstycker :).



Trevlig helg...

2008-09-05 @ 21:36:50
URL: http://johannaagnes.blogg.se/
Postat av: Johanna

Ja det glömde [email protected]

2008-09-07 @ 15:15:09
URL: http://johannaagnes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0