Pengar är som gödsel, till ingen nytta om de inte sprids.

Jag trodde stenhårt att min man skulle på fiskehelg denna helgen men det var visst inte förrän nästa helg. Aja, då får väl jag och Mirjam vara själva på höststädningen. :-/ Men smörgåstårta går ju alltid ner.
Jag som hade varit och köpt öl och cider till Daniel. Jag var verkligen hundra på att det var denna helgen. hmmm... minnet alltså...

Aja, då lär det nog bli en helg där vi bygger och donar lite i trädgården och på uterummet.
Jag var igår och shoppade mat!!! tojohooo! denna månaden är vi äntligen back on track vad gäller ekonomin. Sååå härligt! Och försäljning på tradera har ju ökat markant. Jag äääälskar hösten! och pengar!!!  *gnider händerna*
I alla fall så handlade jag mat, en matta till köket som tyvärr är grå men jag kan inte sätta in några färger i det köket.
Ett råd!! Gör aldrig ett rum helt grått och speciellt inte med fondväggar!!! Jo, fondväggar om man målar dem men INTE tapetserar. Man tröttnar sååååå fort på det. Och eftersom vi har grått och vitt som tema i köket går det inte att ändra på. Och eftersom väggarna är så mönstrade kan jag inte släng in mönstrade gardiner...utan de får vackert vara vita. hmmm...booooooring! Ne mitt nästa kök ska se ut så här ungefär..


eller så här kanske...



jaaa det kanske säger mer om vad mina färgval blir.... ;-)

Bilder från Ballingslöv

Jag har nu precis varit ute och planterat ner lite ljung och murgröna lite här och var i vår nersketna trädgård. *grrr douglas*. Det blev lite finare i alla fall. Såg även att Douglas har tuggat på stammen av vårt äppel träd. Han har sedan innan tuggat av två grenar längst ner. (litet äppelträd) Stääääändigt är det något med den hunden. Han är ju understimulerad men det går ju inte att gå långa promenader med honom för att han haltar. Ett beslut om vad vi ska göra kommer fattas i helgen. För vi börjar bli knäppa! Det kan likson gå två dagar så är han nått så när i benet men sen börjar han igen. Tror nog att det är lederna som spökar på honom i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Ann-Helen

Vad härligt att ni är ifatt nu: ) Älskar det första köket, ett sånt vill jag ha här:) Men det får nog bli när vi vunnit på lotto eller ngt...

Kan ni inte röntga honom eller få en veterinär till att undersöka lederna?

Kram

2008-09-26 @ 20:20:43
URL: http://mum79.wordpress.com/
Postat av: Sandra R

Först trodde jag att det översta köket var ert! Såg sen att det var ett önsketänkande, jag kan också tänka mig ett sånt. :-)

Kul med extra slantar, jag har lärt mig att leva på smulor då och då. Det ska bli lyx att få jobba igen, när det nu blir av.

Lycka till med vovven och ha en skön kväll.

Kram

2008-09-28 @ 19:02:25
URL: http://aresmamma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0