Amningskudde

Ja jag tog tag i det hela och gjorde en amningskudde idag. Jag har gett mig F*N på att jag ska fixa att amma denna gången. Denna gången finns inte paniken. Nu vet jag hur det är med ett barn. Första gången var jag ju sjuk de första veckorna innan allt släppte och jag började känna mig som människa igen.

I alla fall så blev det en amningskudde jag gjorde idag. Den är fylld med kuddstoppning och gjord i ett fleece lager. Över det har jag gjort ett fodral i rött bomullstyg med mönster och där finns dragkedja på ena sidan och i främre bågen har jag sytt med snedslå och dragit ett skosnöre genom för att kunna dra ihop kudden till en t.ex bra liggplats.


Igår gjorde jag ett lapptäcke/överkast/påslakan/lekmatta. Jag hade en massa uppklippta bitar av tyg liggandes som jag egentligen tänkte kasta men så tyckte jag det var synd och passade på att sy lite. Den är fylld med 70*100cm täcke under rutorna och det svarta är bara extra kanter som gör täcket perfekt att stoppa in under madrassen som överkast eller liknande.



Imorgon blir det den 4:e visningen på lägenheten. Hoppas nu bara att där är någon som nappar. Känns så trist allting nu efter att de som la bud tog tillbaka det. Vi vill ju ha allt klart nu!!! I alla fall så blir det massa städ imorgon och vid halv fyra på eftermiddagen så återgår jag till verkligheten och sätter foten på jobbet igen efter semestern. Snyft!

Kommentarer
Postat av: Ann-Helen

Nu vet du ju hur det känns efter att ha provat amma lite förra gången, det fixar du ska du se. Jättefina saker!



Håller tummarna för att ni snart får sålt! Kram

2009-08-05 @ 07:10:14
URL: http://charlie.dnsalias.com/mrssouthstar/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0