restaurerad stol

Vi var på loppisen vid väla för en vecka sedan och då hittade jag denna söta stolen. Den har en uppfällbar sits där man kan stoppa i diverse saker. Jag älskar förvaringar  i alla dess former. Först var det tänkt att bara måla den vit och kankse ha den som en stol i hallen för mössor och vantar i det nya huset men så blev det inte. Jag valde att sätta en målad schablon på utav en krona. Det är i samma färg som vi har på en byrå. Tänkte att det kunde passa perfekt ihop till ett barnrum... och kanske till en pojke. ;-)


Jag har fastnat jättemycket för inredning nu för tiden och sysselsätter mig mest på kvällarna med att titta på andra bloggar där de renoverar hus och allt annat möjligt. Jag börjar även gilla shabby chic inredning såsom lantligt och kuriosa prylar och vitt. Hmmm...nu blir jag som en i mängden som också föredrar allt i vitt. Synd bara att jag vet att det inte kommer blir något med så mycket vitt som jag ser i mitt huvud nu. Det kommer inte funka med två barn sen. Kan braa ta som exempel en matta vi hade i köket som hade några vita ringar i sig. De ringarna är nu beige/bruna. Jag har försökt att tvätta mattan med galltvål och allt annat för att få bort fläckar m.m. men inget vill funka och få det till att bli vitt igen. Sååå... några vita soffor eller mattor eller kuddar vågar jag mig nog inte på.

Jag har i alla fall bestämt att jag ska blogga mycket om vårt kommande hus och dess renovering. Det är så kul att läsa om sådant och se resultaten. Det finns så mycket jag vill ha redan i huset.
Jag längtar!
synd bara att det ska vara så drygt att få denna bostad såld. Vi har haft 7 visningar nu och idag var här i alla fall fyra familjer som kollade. Så vi fortsätter hoppas!

Kommentarer
Postat av: Ann-Helen

Vitt är så snyggt, älskar vitt! MEN, det funkar inte här:( Våra vitmålade väggar har små handavtryck överallt och vår ljusa soffa ser för jäklig ut av alla fläckar. Nya möbler blir det inte förräns barnen är "rumsrena" ;)



Kul att se er förra veckan, vilken fin mage du har:) Hade varit kul att följa er på er renoveringsrunda:)



Kram

2009-08-20 @ 22:07:33
URL: http://charlie.dnsalias.com/mrssouthstar/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0