julen är över

Äntligen är julstöket över. Det är alltid lika skönt när man kommit förbi de jobbiga dagarna. Men julen har varit kanon. Vi firade julafton hos svärisarna och det var hur bra som helst. Massa mat som vanligt och roliga spel och lekar. Juldagen blev det kalkon här hemma med pappa, Katti & Anders och igår blev stek hoas min andra syster Anette.

Hela familjen framför svärisarnas fina öppna spis. Sån vill vi med ha i vårt vardagsrum.


Mogge och jag myser i soffan


tomten hade svårt att läsa på klapparna med alla imma på glasögonen. ;-)


Idag har Daniel varit på onoff för att hämta hem lite pengar. ja...både tvn och datorn hade sänkts i pris så det blev 1500kr tillbaka. inte fel det. :-)
Annars så har vi kämpat på med våran trappa som faktiskt har förvandlats och blivit mycket fin. Jag ska visa upp lite bilder med både före och efter.


före


efter - vitlackad trappa med svart spaljé och räcke.




Trappmattor från jotex i mörkgrått. Mattorna är sjävhäftande. Dock förväntar jag mig att det kommer slitas av senare och behöva limmas fast ordentligt. Men snyggt blev det.

Nu ska vi bara fortsätta med spaljén där uppe och sedan ta trappan ner i källaren också. Seeeen kan vi börja tänka på nya golv.
Men just nu är vår trappa det finaste i huset.... eller ja, det som inte direkt är någon möbel.

Sen måste jag ju slänga in bild på snyggingen. ;-)




mina underbara barn







Kommentarer
Postat av: Patrik Dersen

Grattis! :)

2010-01-03 @ 13:37:41
Postat av: Patrik Dersen

Och bra jobbat med trappan ser mycket najs ut!

2010-01-03 @ 13:38:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0