kick off

Igår hade vi kick off med jobbet. Man förväntar sig att man som grupp ska hitta på något som är skoj. Att bara umgås och snacka skit ungefär. Men inte vi. Vi skulle vara på biblioteket för att prata om "hur vi når ut till varandra", vad är en bra arbetsplats m.m. Vi satt på baken en hel dag och trada. Dock var det god mat och vi hade ju några roliga skratt i alla fall.

I måndags så var jag på intervju till de där två tjänsterna. Känns som att det redan är uppgjort om vem som ska få dem men man får ju försöka i alla fall. Jag fick den här dumma frågan "varför ska de INTE välja mig?". Dumma dumma fråga... men det visade sig i alla fall att jag var den första som hade svarat på den. Sedan fick jag ytterligare frågan om att om de inte väljer mig till tjänsterna, om jag då kunde tänka mig vikariat. Vad ska man svara på den då? Näääee jag vill bara ha en fast tjänst..... det kan man ju inte säga. Utan det fick bli: Jo absolut. Men därmed så har de ju då redan uteslutit en på något sätt.
Aja, goda nyheter i går i alla fall om den 50% jag går på. Äntligen blev det färdigt att den ska få läggas ut helt. Så då blir det intervju igen. Pust! Men det ordnar sig säkert.

Sen var det ju i söndags som Mirjam var uppe och klättrade på en tvättkorg med lock och trillar och slår läpp och tandkött rejält så det blöder som bara den. Så igår var hon hos tandläkaren för att kolla upp det så inte den undre permanenta tanden var skadad. Om denna skulle börja bli svart måste man ta ut den för att rädda de permanenta. Hoppas hoppas hoppas att det inte blir så. Vill inte att Mirjam i 4 års tid ungefär ska gå utan en framtand.

Nähä nu var det tid för lite jobb.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0