nu så blir det VV för mig också

I onsdags när jag skulle lämna Mirjam på dagis frågar en av lärarna medan hon klappar mig på magen: Är det tid för en till?
-nej, jag är bara fet! säger jag.
- ååhh nej förlåt, säger hon. Det var vekrligen inte meningen.
-det gör inget, jag vet om att min mage har en viss tendens att puta.
- nej men det var verkligen inte meningen men vi har varit några här som har undrat om det inte har varit en till på väg. säger hon.
- nääe inte än så länge i alla fall, säger jag. osv......

Går ut där i från och muttrar som bara den...nej nu jävlar...
senare på dagen bestämde jag mig för att göra sittups och det blev 3 x 15 och nu har jag världens träningsvärk. Ska dock göra samma idag.

Nästa vecka bröjar allvaret med maten. Jag gör dock det hela själv utan att gå på möten och en massa sånt. Jag ahr fått två kokböcker från pappa som min mamma hade när hon var med i VV för länge sedan. Så nu har jag gjort ett matschema för nästa vecka. Jag räknar inte points heller utan jag räknar Kalorier.
Nånstans tror jag att det hela blir bättre om jag bara vänjer mig vid att äta frukost....eller ja äta regelbundet. Plus att jag ska träna just magen och ta långpromenader. Jag ska i alla fall prova en hel månad...har ingenting hänt...då matvägrar jag. ;-)

Kvällens mat blir tonfiskröra.

Imorgon blir det nog en tur till flyinge till syster. Då får vi om inget annat prata om mat och mögel. ;-)

Kommentarer
Postat av: Ann-Helen

Men fy, vilken kommentar!!

Jag hejjar på dig (även om jag verkligen inte tycker du ser ut att behöva gå ner i vikt, du är fin som du är), detta fixar du! Jag kan verkligen rekomendera GI annars:)



Kram

2009-02-21 @ 21:04:36
URL: http://mum79.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0