velig

jobb:
nu har där kommit ut två tjänster på mitt jobb. en som är 75% och en 94%. På jobbet är det uppdelat så att en chef har två avdelningar och en annan chef de andra två avd. Dessa tjänsterna är för den andra chefen. För det första har jag ifrågasatt varför de tjänsterna får läggas ut men inte den 50% som jag går på. Det kunde de inte svara på. Det hade väl lite att göra med om där fanns folk som var lasade. Och bara det orkar jag inte förklara för den som inte förstår...
Nu är det så att jag VILL ju vara kvar på den avdelningen som jag är på men samtidigt vill jag få ett fast jobb och söka de andra tjänsterna. Jag kommer nog söka dem men det känns trist om man får någon av dem att få sluta på det stället jag är på. Alla goa jobbekompisar som jag då kanske bytar mot mindre roliga och lättsamma arbetskamrater. Jag vet ju även att de på den avdelningen jag är på, vill ha mig på den 50%:en men de har ju tyvärr inte sista ordet. Samtidigt som jag faktiskt vill ha 75%. Men vad väger upp? supertrivsel där jag är med mindre tjänst eller där jag kan få mer och förlora alla de "bra-iga" personerna?
Det värsta: Chefen säger att nu ska jag lägga ut den så ni kan söka.... en dag senare så kan hon inte det längre. grrrrr! och man får aldrig en vettig förklaring när det handlar om lasning.
what to do, what to do, I ask?


hemmet:
Det visar sig tydligen att här är fukt i grunden. Vi ha krypgrund och det ser itne så bra ut. Det kan sluta med total rensning eller något annat. KUL KUL!! Dock inte vi som står för det utan det går via föreningens försäkring men om de behöver riva upp golv m.m. så är t.ex parkettgolvet inte värt något så då får vi slänga på nytt, för egna pengar. JAG VILL FLYTTA!


Glasögon:

Jag har beställt två nya par glasögon. Ska bli skönt när de väl kommer.


Syendet: har fått superfina nya tyger som jag nu syr i frenetiskt. I kväll ska de nämligen ut lite nya auktioner på tradera. Jag ska vara först med tyget. ;-) Bilder visas sen.


Kommentarer
Postat av: Ann-Helen

Hoppas att det löser sig med fast jobb snart! Fy vad trist med fukten, märkligt ändå att ni måste stå för parketten, det har ju med grunden att göra?

Väntar med spänning på bilderna:)

Kram

2009-02-04 @ 21:06:04
URL: http://mum79.wordpress.com/
Postat av: Anonym

http://alskadehjartegryn.blogspot.com/



Hittade precis denna bloggen, hon syr väldigt likt dig!

2009-02-09 @ 20:38:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0