filten

ja nu har jag gjort den klart. Eller egentligen kanske jag inte var riktigt klar med den men jag ska erkänna att jag pallade inte med det mer. 160 rutor fick räcka. För det första skulle runtorna gjorts med större vikrnål för att få rutorna större i sig och för det andra skulle jag har gjort det i billig "maxi"-garn. Den här filten har säkert kostat 600-700kr att göra. Inget man säljer precis.




Färger jag har använt är: turkos, ceriserosa, gul, vit, röd, vinröd, ljusgrön och mörkgrön också brunt till ytterringarna. Jag valde även att virka några varv brunt runtom hela filten också.

Klappar mig på axeln och tycker nog att jag har varit rätt så duktig i alla fall. ;-)

Kommentarer
Postat av: Katti

Så fin den blev. Ser värmande ut nu när det är så kallt. Brrr.

2009-01-03 @ 21:09:28
URL: http://www.frokenklematis.se
Postat av: Sandra R

Den är jättefin, bra jobbat!

God fortsättning tjejen.

2009-01-04 @ 18:21:28
URL: http://aresmamma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0