öron, blöja och kalas

Idag har jag varit på öron och fått rör i höger öra också eftersom det har krånglat som bara den. Hade super duper ont efter och grät som en liten unge hela eftermidddagen. Vid 17.00 så hade jag inte ont längre. Hör dock fortfarande inte bättre men det vet jag sen vänster örat att det tar ett tag, några dagar innan irritationen lägger sig och örat anpassat sig.
Men sören vad jag hade ont efter. Eftersom jag dels har trånga hörselgångar så fick han hålla på riktigt länge. Bedövningen svider enda ner i halsen på något konstigt sätt och  när de ska suga rent håller man på bli tokig av ljudet och att de gör ont. Hatar! Han fick ta två omgångar med bedövning. Första försöket med röret lyckades inte för då träffade han ett blodkärl som började blöda och som på något sätt hade blivit knas sedan jag var och tog hål på den där blåsan jag hade på trumhinnan. Så han fick på det igen och bedövade då även hörselgången som jag var tacksam för, för då kände jag inte att han fick tränga sig in och få i röret. Men efter 5 minuter släpper bedövningen och det kändes som om det var någon som satte rör hela tiden. riktiga tschhhh-ljud i örat och woum woum... och en ihärdigt stickande nål i örat. Som sagt bölade som en stucken gris i bilen på väg hem och väl hemma vrålade jag. *stackars mig*

Magen känner jag dessvärre inte av mer än att jag får sammadragningar rätt ofta och det märks om jag ska lyfta något m.m. så det ska jag sluta med.
Längtar halvt i hjäl mig till UL. Dryga dagar kvar! Hoppas bara på fin fint väder under helgen då det är mors dag och pingst. Ska även på söndag åka till syster yster och se på deras nya hus. spännande!! :-)

Jobb i morgon också sen är man ledig fyra dagar, jobbar två, ledig SEX dagar, jobbar två, ledig tre dagar. underbart! men sen har jag ju också jobba tre helger i rad. Men nu får jag vara ledig tre helger. alldeles underbart!!!

Mirjam är en duktig tjej. Bakslag har vi ju haft varje gång vi har försökt med att inte ha blöja. Men hon har varit så....vad ska man säga.... lite rädd kanske. Jag vet att tjejer kan vara lite speciella när det gäller att sluta med blöja nämligen. Så har vi fått bakslag så har det blivit blöjan på igen. Det dumma har väl varit att hon är ju fullt medveten om att hon ska gå på toaletten och hon fixar det när det gäller nr 1 men när det ska vara nr 2 så står hon och trycker i en hörna utan att man märker det...i sina trosor. Man blir tokig! Har ju då skällt på henne och det kanske inte är det bästa men hon verkar ha fattat galoppen nu. Hon belönas här hemma nu med guldägg (chokladgodis med papper sedan påsk) när hon har bajsat på toaletten och det gör hon hela tiden nu. Och hon fixar dagis med ett par trosor och byxor en hel dag. dock tar de på henne när hon vilar middag och om de ska ut på längre promenader. Helt okej! helst hade jag ju sett att hon var helt utan på dagen men man får vara glad för det när hon är vaken och nära toalett än så länge. På natten har hon nattblöja och det funkar bra. Den är bara ytterst lite kissig på morgonen. Aja, hon är i alla fall superduktig! hoppas hon inte får återfall igen.

Samtidigt som blöjan åkte av för några dagar sedan tycker jag att trotsen har utökat sig ytterligare en nivå. Grrr!!!
Idag på dagis berättade en lärare att hon har verkligen inget tålamod till någonting. Jo, tack! jag vet! undrar bara vart hon har fått det i från.... tror det kan vara från mig när jag var liten, men då vet jag i alla fall att tålamodet växer till sig när hon blir äldre. ;-) i alla fall en aning. ;-)

Sedan nästa helg igen fyller busen 3 år. Helt otroligt att det har gått så fort. Hon ska i alla fall helgen därefter få ha sitt egna barnkalas. Hon ville bjuda fyra stycken från dagis och det tyckte jag var kanon, Lagom många! Daniel får vara lekledare medan jag ordnar tårta. ;-)


här är en bild från v 15+6


min fina warhol-tavla som jag målat.


och en snygging i pappas jobbeglasögon

Kommentarer
Postat av: Ann-Helen

Usch vad jobbigt det låter med örat, hoppas det snart blir bra!

Jo tack, trotsen känner man igen suck Har också funderat på det där med att bjuda från dagis, vi vill inte ha alla här så då får det bli några stycken som Engla själv väljer.

Superfin mage:)



kram

2009-05-30 @ 11:10:40
URL: http://charlie.dnsalias.com/mrssouthstar/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0