gräsänka

Hade planer innan på att kanske skapa en ny blogg men ångrade mig. Jag hade velat ha en enbart för renoveringen av vårt hem men känner då att då blir det väl ingenting skrivet i denna.

I helgen är man gräsänka då Daniel har åkt iväg på fiskehelg med grabbarna. Lite vågligt att åka iväg en hel helg men som tur är så är han ju bara ca 1½ timme i från mig.
Så jag och Mirjam är själva hemma och planerna är än så länge att det ska bli badhuset imorgon. Men jag skulle önska mig lite annat skoj också. Hade varit perfekt med en auktion eller en loppis någonstans. Jag vill ha ett nytt projekt.

Ni vet vi köpte ju möbler på skäldervikens loppis för otroliga summan 10 kr möbeln. Snart är de färdigmålade och redo för att fotograferas och visas upp. De är verkligen fina nu i alla fall. Fullt godkända och värda mer än 10 kr.
Fuderar på om man ska ta och måla det sista i helgen.

På söndag ska vi och städbesiktiga huset för de är färdiga då. Men idag ångrar jag mig.... varför, varför, VARFÖR
sa vi att vi kunde ta den tidigare utan att de behövde städa? Nog för att jag ångrade mig senare och sa att i alla fall alla hygienutrymmen var tvungna att bli städade... men resten då? De har ju lovat grovstädning på resten men vad räknas till grovstädning? Med tanke på att de valde att ta städfirma till det vi bad dem om så antar jag att de är sådana som gärna slipper städa och inte bryr sig....
aja, vi får se. Egentligen kanske inte jag skulle följa med på söndag för jag lär nog vara väldigt kritisk om jag ser t.ex en massa fastklistrad skit på golven som måste hårdskrubbas m.m.

Nä nu blir det till att fortsätta go på repris av Bygglov.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0