skötväska

Jag fick energi och intresse, konstigt nog, att sy en skötväska! Min allra första väska som är något att hurra för. Jag är annars alldeles för lat för detaljer men nu hade jag ju allt jag behövde till att göra en väska så då gjorde jag det.
Det finns vissa saker jag hade velat göra annorlunda på den men det är lätt att vara efterklok. Jag trodde att vissa saker skulle bli bra.
Den är sydd i vanlig kraftig bomull och har kraftig vlieseline för att få den stel och stadig att ställa upp. Den är fodrad i matchande grönt. Några fickor här och några fickor där. Dragkedja och band och en liggdel med platadfrotté för blöjbyten.
Nja...den kanske håller någon månad innan alla sömmarna rasar ;-)
Jag ska ge mig på att göra fler sen tänkte jag för så svårt är det egentligen inte. Bara man planerar först. Nu har jag i alla fall gjort testväskan. Nu vet jag någorlund hur jag ska göra för att få en väska att bli supersnygg!

Här är bilder.









det roliga är väl att den matchar inte ett enda dugg våran röd/svarta vagn. ;-)

Kommentarer
Postat av: Katti

Supersnygg. Tänk att bara kunna svänga ihop en väska när man känner för det. Imponerande :-)

2009-09-10 @ 16:43:12
Postat av: Anne

ÅÅåå vad imponerad jag blir!!! Kanon fin ju!! Hittade dig på familjeliv. Säg gärna till om du ska sy fler, du skulle kunna få någon krona av mig ;)

2009-09-11 @ 06:39:18
URL: http://anonnone.blogg.se/
Postat av: Daniel Coloka

jag skulle nog kunna slänga ihop ett par eller inte nej hehe Tina får nog sköta det hi hi...



fiskeväskan blev ju ingen hitt !!!! släng ut en bild på den tina :D

2009-09-15 @ 09:13:15
URL: http://colokafamiljen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0