suck och stön

varför får vi inte lägenheten såld? Det är sååå irriterande. Jag ska dock köra in till mäklaren idag och prata med honom lite. Nu känner jag bara för att få den såld, så vi kanske får godta ett lägre bud som vi har fått om de nu fortfarande är intresserade.
Vi har gjort några förbättringar och vi har slitit med att tömma från småprylar och en massa annat. Min pappas garage börjar bli proppfullt med kartonger och annat plock. Vi kämpade verkligen för att få det fint till i tisdags för att det var visning då. Två hade tydligen anmält sig men INGEN kom, så vad gör man?! Man känner sig så handlingsförlamad när man själv inte kan påverka försäljningen någonting. Ju längre den ligger ute så blir det mindre träffar och folk undrar varför den inte blir såld. grrr det är så frustrerande!

Igår var jag på en rundtur med pappa. Vi körde till härliga hem för jag ville visa de fina sofforna vi ville ha. Tror ni inte att de är slutsålda nu och inte kommer tillbaka?! har vi otur eller har vi?!
Så det blev en tur till väla och ikea. Jag har ju innan varit inne på ektorpsofforna just för att de är så fruktansvärt behagliga att sitta i men Daniel har inte varit lika intresserad. Nu var där ny klädsel till dem som jag verkligen gillade + att där var medlemspris på stommarna så det blev betydligt billigare och då är de ju billiga redan innan. Jag gillar att man kan ta av all klädsel och tvätta. Det är det som är mest praktiskt med de sofforna. Men sen antar jag att de efter en kort stund blir nersuttna och inte alls lika fina som nya. Men att köpa en soffa för 18000 som man sen känner sig tvungen att ha i 10-15 år bara för att den kostade men ser sunkig ut efter 7år känns inte heller som något alternativ. Då kanske det är bättre med sådana soffor....
så typiskt att "våra" soffor inte finns mer på härliga hem.
Det blev i alla fall lite mat på ikea. Åt laxen och den var supergod men tillhörande grejor hade jag gärna varit utan och tagit potatis istället. Därefter blev det en god glass på väla och shopping av en brun mössa med rosett till Mirjam.

Idag (än så länge) har jag plockat lite här hemma igen och egentligen bara sett till så att det ser lika fint ut som när vi skulle ha visning i tisdags. Det blir så snabbt skitigt här hemma. Skyller på Mirjam och Daniel. ;-)
Sen har jag en äppelkaka i ugnen från vårt eget äppelträd. Mums med vaniljsås.... smask!

Nähä... halv tio är den. Ska strax göra mig i ordning för att köra ner till stan och "skälla" lite på mäklaren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0