golvproblem

Idag ska det bli loppis igen. Dock har vi väldigt svårt för att välja vilken vi ska åka på. Det finns en i jonstorp och en i skälderviken och båda starta klockan 13.00. typiskt eller?!
Vi får se om vi hittar några fynd idag!

I fredags var vi en sväng på K-rauta och kollade in golv m.m. Vi fick tips om nålfiltmatta i källaren/gillestugan. Hallen kommer att bestå av klinkers men vilka vet vi inte. Vi hittade snygga svart som var 50x50cm stora. supersnyggt! Vad gäller nålfiltsmattan så är det ju för att slippa det kalla golvet som faktiskt är i källaren, om vi nu inte drar golvvärme men sen är ju frågan. Hur snyggt är det med klinkers i en gillestuga?
Om ni har tips på vad man kan ha i källaren är ni varmt välkomna med förslag. Tänk på att i en källare får det inte vara organiskt material (såsom trägolv m.m.). Det försvårar ju massor men rekommendationer är att man inte ska ha det just för att betongen ska kunna andas. Vill man ha trägolv så måste man se till att där finns ventilation under golvet. Det räcker inte med skumplastet utan helst ska man då borra hål i golvet och sätta en fläkt som blåser in luft under och ett hål där luften dras ut... frågan är ju hur snyggt blir det?!
nålfiltsmatta är ju rätt stickigt också och det sämsta är att den görs bara i 2 meters breddar. Då får vi en massa skarvar hit och dit.... som inte är snyggt. Näe usch, jag vet faktiskt inte vad vi ska göra med golvet. Jag får försöka hitta information och idéer på nätet.
Det bästa var att jag hittade ju faktiskt valnötslaminat på k-rauta. Det var mycket snyggt och priset var 49kr/kvm. Jag hade ju förväntat mig dyrare golv än så men med 7 eller 10 års garanti tycker jag nog att man kanske kan använda det. Vi ska ju inte börja med det men priset kanske kommer tillbaka.

Jag skriver mer efter loppisen idag!

här lägger jag in bilder på huset som det ser ut idag.










tyvärr är det inga miniatyrbilder. Pallade inte att spara om bilderna till jpg istället för bitmap.
Men så här ser det ut. Detta är de bilderna som var ute på nätet. Fler före-bilder lär komma när vi väl bor där.

Kommentarer
Postat av: Ann-Helen

Det ser ut att kunna bli supermysigt i huset:) Det finns många snygga laminatgolv tycker jag med bra kvalite och framför allt bra priser! (Laminat är väl inte organiskt?) Ikea har faktiskt några exempel. Men nålfiltsmatta låter inte så spännande dock:)



Kram

2009-09-06 @ 10:10:30
URL: http://charlie.dnsalias.com/mrssouthstar/
Postat av: Sandra

Vilket fint hus. Massor med utrymmen att fylla på ert vis!

2009-09-09 @ 14:32:26
URL: http://aresmamma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0