semestertider med Arga Tina

I semestertider så kan man verkligen inte sitta och skriva om allt man göra i bloggen. Det får tasunder en gång. Vi har ju varit på öland nästan en vecka och under tiden vi var där var även kanal 5 där och filmade inför deras nya serie som kommer till hösten om Böda sand.Kanske någon ryggtavla av oss kommer med, man vet aldrig. Det blir ju till att kolla. Vissa som filmades har man lagt på minnet om hur de ser ut och var man själv befinner sig just i det ögonblicket. Men det är verkligen en helt perekt camping. Vi hade fint väder mestadels men en dag regnade det och åska och blixtra men tältet klarade av det med. :-) Det var faktiskt inte så jobbigt att ha Morgan med, det fungerade bra. De gångerna han var mest gnällig var ju när vi låg på stranden, vilket kanske är förståeligt, varmt och klibbigt.

Sen en annan vecka har vi inte gjort så mycket. Inte ens i trädgården. Det är inte lika ivrigt att hålla på längre nu. Man orkar inte med hur mycket som helst heller. Och utan släp är det bara jobbigt eftersom vi tar bort så mycket gammalt.

Vi har även nu i helgen varit uppe i gbg och hälsat på en kompis till Daniel. Det var också helt perfekt. Hans kära mamma tog hand om våra barn medan vi tre kunde leva livet lite. Vi var på universeum och liseberg så klart, med barnen men en dag utan på liseberg för att få åka lite läskiga karuseller och jag har fått det bekräftat, jag är höjdrädd!
En kväll var vi även ute och partajade. Det var en lyxsemester för mig. Mycket lite barn inblandade under 3 dagar. Mycket mycket behövligt.
På väg upp till gbg var vi även inom ullared-gekås och handlade. Vi valde att strunta i att packa med en massa kläder utan köpte allt där. Perfekt. Men trots att det är billigt där så blir det ändå alltid så dyrt. konstigt.
Men nu är vi hemma igen och Daniel har gått in på sin sista semestervecka. Känns så jobbigt faktiskt. Varför har man så lite semester?! det skulle varit två omgångar om året. Tänk vad folk hade mått bra då.

Till helgen blir det nog att ta en runda på ljusfesten, fast att den inte lockar över huvudtaget. Men det är ju sista grejen här i ängelholm...sen är det tid för hösten. tack och godnatt ungefär. Gud, så deprimerande. Till hösten är det ju en massa måsten som att söka jobb och samtidigt plugga.


Vi har precis varit iväg och köpt en gräsklippare. Vi hittade en billig och bra (får jag hoppas) på rusta. Men väl där inne i kassan frågade D om hur mycket olja som gick i gräsklipparen och de svarade med skratt: nähä, det vet inte jag för jag har ingen gräsklippare. (vad hände med: jag vet inte, men jag kan försöka ta reda på det) Jag sned tände (som vanligt) och sa att jag tyckte de borde i alla fall kunna någonting om de större grejorna de säljer, speciellt maskiner. Svaret man fick då var att nä det hade ju tagit dem 3 års utbildning då. Vi går ut och Daniel tycker att jag är otrevlig. aja, skitsamma, förhoppningsvis funkar den som den ska.

Vad gäller träningen så är det tid att sätta igång ordentligt igen och då även inkludera bättre mat och sluta med onyttigheterna. Just nu kan jag inte det med tanke på allt jag vann på liseberg. Måste just nu tugga upp ca 2kg ballerinakex och 2 kg dumle. Sånt kan man ju inte ha liggandes. Risken är ju att det blir gammalt. ;-)

Nähä om man skulle kolla om D har fått ordning på gräsklipparen. och efter det får det ju bli lite true blood.


Kommentarer
Postat av: Ann-Helen

Haha,ja det blir alltid så dyrt i Ullared trots att det är så billigt:) Mycket märkligt:)

Låter som att ni har haft en toppensemester,man skulle varit ledig jämnt!!

Kram

2010-08-02 @ 22:22:34
URL: http://charlie.dnsalias.com/mrssouthstar/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0