sunny saturday

Godmorgon alla glada!

Solen skiner idag och det känns som en underbar dag att faktiskt spendera utomhus.
Daniel har till och med lust att städa i sitt garage idag. (vet inte vad som flugit i honom, haha) Dock har jag precis berättat för honom att sortera skruvarna är inte rätta sättet att få det rent där ute eftersom det finns så in i bomben mycket grejer där. Han är ju min alldeles egna "sopgubbe". Alla "bra att ha"-grejor han har. Oh my gosch! Men lite gulligt att han hamstrar så är det väl ändå. ;-)
Men jag erbjöd mig i alla fall att hjälpa till och städa, snäll som jag är. Jag har gjort det en gång heeeelt själv och han blev överlycklig. tog en hel dag med hårt slit men nu ser det värre ut än vad det gjorde innan jag städade det. haha!

Vad vore världen utan nässpray? kan någon förklara det för mig? (sprutar en halv flaska in i näsan)

Vi får nog barnpassning idag. Jippiii! vi "firade" ju faktiskt 9 år den 1:e. Nio år sedan allt gick åt helvete! haha
Så något mys kanske vi hittar på idag. Jag hade gärna tagit mig ut till något ställe och druckit några glas. Jag menar, det är lördag ju och solen skiner!!
GUUUUUD vad jag längtar till sommaren, jag längtar efter att få säga: "fan vad varmt det är!" medan jag gömmer mig i skuggan. Ååh det är ju så härligt! Varje år säger jag till mig själv att jag aldrig ska klaga på värmen en enda gång men jag är otast först med att säga det. haha så detta året tillåter jag mig att säga det och även om det låter som om jag klagar så är det inte så. Jag njuter! hahaha :-)
Planerna i sommar blir nog en rundtur till öland och till böda. Mirjam saknar det stället så det får väl bli så. Vi gillar ju faktiskt att tälta och använda oss av stormköket. Så mysigt! Kanske dra med några vänner dit också?
Sen ska det ju bli Madonna för mig och syrran! ska bli sååå kul! Nu ska vi bara ordna någonstans att sova över natten då det inte känns så lockande att köra hela vägen hem mitt i natten. Men det ska vi nog kunna ordna. :-)

Vill ni kommentera inläggen jag skriver. Gör det gärna här och inte via facebook-länken. Känns mer sammanhängande. Så låt dem rulla in om ni läser min dynga! haha :-)

Näe, nu ska morgonrocken åka av och kläder på. Två par strumpor kanske?? kalla fötter. Näe vi kör hela vinterklädseln med långkallingar och allt. Har inte råd att bli ännu sjukare. ;-)

Får slänga upp lite nya foto senare också. Har massa i lager som behöver få komma upp. Men bjuder nu på en häääärlig sommarbild i min Älskade trädgård! :-)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0