vårkänslor

ibland önskar man att man kunde skriva en låt eller något. Men ordförrådet tryter alltid när man ska försöka! haha inte så att jag försöker så där överdrivet engagerat men mest tankar. En hit, haha! nä jag skojar.
Kommer ihåg när man var på dickens för några hundra år sedan och sjöng karaoke. De erbjudanden man fick efter att man sjungit skulle man ju ha nappat på. Det var både att få sjunga i P3 om något och även ett rockband som behövde en tjej som kunde sjunga. Haha! men jag och rock passar inte så där överdrivet.
Mannen var och lyssnade på hårdrock förra helgen och jag försökte ge det en ärlig chans med att lyssna på det men jag får bara huvudvärk och blir stressad.
Men det hade varit kul att göra något. Någon som skrivit en låt som jag kan sjunga??? haha

Idag är en solig dag ute. Underbart! Man börjar känna av att våren närmar sig. Massa vårkänslor som far rundor. ;-)

För över en månad sedan skulle jag plocka upp mina pelargoner. Har det hänt än? nej men idag ska jag minsann göra det. Jag har ju 40 st att klippa ner och rensa och äntligen ge dem en skvätt vatten.
Älskar våren!

Förkylningen verkar inte vilja ge med sig riktigt. Är fortfarande rätt kass. Mår lagom bra men hoppas på att man känner sig fit for fight igen nästa vecka i alla fall. Jag ahr så mycket jag vill göra och Orka med. Som det är nu sitter jag ju mest hela tiden...kika rundor på datan...lägger mig och vilar... dricker och äter lite och glor på tv.
Vill börja träna igen också. Får bara se till att sätta igång ordentligt igen med att sy lite som man får in de extra pengarna för träningskortet. Det är ju inte gratis precis.
Jag har några beställningar som jag fått in i veckan men jag har inte svarat än. Dels för att jag inte pallar sy och dels för att jag är liiiite trött på att göra namnbyxorna. haha! Nä tror faktiskt det har med denna förkylningen att göra. Orkelös!

ger mig själv en klapp på kinden och säger: kom igen Tina! gaska upp dig! your a rocker and a fighter!

Ska ju göra högskoleprovet den siste denna månaden. Sitter hemma och övar i övningsboken och har testa göra de verbala delarna på förra höstens prov. Kan bara säga som så....att dummare än mig får man nog inte lov att vara. Jag lyckas i läsförståelserna lista ut att det finns två tänkbara alternativ för texten av fyra....men vilken väljer jag varje gång? jo den felaktiga. G rrr... synd man inte får halvt rätt för att vara så nära.
Sen den kvantitativa delen lär jag suga i som bara den. Pust! hur ska det här gå undrar man ju då?
Vill ju helst läsa till socionom men ser det kanske mer som ett alternativ att ta socialt arbete i stället eftersom då vet jag med säkerhet att jag kommer in....bara med hjälp av betygen. eller sociolog kanske?

logiskt tänkande är inte min grej. haha! Jag tänker inte alls. Jag bara gör! hihi



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0