lååångt

jaaaa.... vad ska man säga.

Hela förra veckan tror jag det var så var det meningen att solen skulle lysa stort enligt SMHI meeeen det gjorde den ju inte. Har aldrig varit med om att vi har haft rejäl dimma i över en vecka. Många som körde över åsen hade supersoligt och körde man ner till helsingborg var där också soligt men viiii, här i lilla hålan hade ju då total dimma.

I alla fall...nu märker man att man börjar sätta fart med saker. Samtidigt som vi nu har målat tak i sovrum, fönster och dörrkarmar för att sen tapetsera om så har vi samtidigt börja montera ner vårt växthus. Vi försöte byta ut några krossade rutor längst ner men när vi under det försöket tog sönder några glas så insåg vi att det bästa var att bryta ner det. I stället blir det ju då en pergola så vår fina vindruvsranka fortfarande kan växa. Den befann ju sig inne i växthuset så lite krångel med det hela men pappa var här mer som moraliskt stöd till Daniel. haha! Men i det stora hela så tog Daniel ner hela skiten. Känns sååå skönt och städat o vi kommer få så fint där nu. Öppnare och ljusare.
Tanken är pallkragar under där jag kan sätta min lök. Haha! har införskaffat alla dess sorter i lökväg. hihi så välkommen till familjen jalla jalla eller nått. Här ska det vara låååk i mängder. ;-)

Denna veckan har jag avverkat två intervjuer, jobb intervjuer då så klart. Ena handlade väl mest om timjobb och sedan var det ju för sommaren. Måste bara ställa in mig att hela sommaren ska jag jobba. Pust! och så är det så mycket med Mirjam denna sommaren. Gå från förskolan till förskoleklass med fritids. Den brytningen sker ju mitt i sommaren. Daniel funderar på 3 veckors semester.
ÅÅÅÅÅhh vad jag längtar efter semester tillsammans. Längtar dock även efter pengar. Önskar jag kunde så lite pengar i mina pallkragar. Tror nog inte jag får ihop så mycket pengar på lök med tanke på hur billigt lök är att köpa.... :-/

Om jobben får jag väl info om senast den 5:e april.... tror nog att jag får sommarjobb...frågan är bara var någonstans...
Jag har ju två önskemål och det är där jag har jobbat.

Men på lördag gäller det.... Gah!!! högskoleprovet! den nya delen som är tillagd på det "nya" högskoleprovet tycker jag är skiiiiitsvår. Fattar i regel noll. Först efter några provtester jag har gjort så trodde jag faktiskt att jag rent av det var dum, heldum. Dvs så dum som man får lov att bli. usch! sen insåg jag idag att jag räknade fel på hur man sätter ihop snittet....(haha till och med det fixade jag inte). Men i alla fall.....jag är inte såååå dum kanske, förhoppningsvis....men jag lär få kämpa för att få så pass högt så jag kanske kan komma in på det jag vill.
Men nu återstår ju frågan...vad ÄR det jag vill?! vill jag vara kvar i vården på ett eller annat sätt eller vill jag ändra helt? men vad skulle det vara då? jag kan ju bara vården, känns tryggt där....behöver förslag på utbildningar. Någon?

Är ju lite sugen på lanskapsingenjör men... fixar jag det? är inte det för mycket konstigheter? Går jag in på någon sida och läser om utbildningen så förstår jag till hälften av vad de sysslar med. Men jag gillar ju naturen. Jag vill vara med och påverka. Men.... jag är så rädd att jag väljer fel utbildning (IGEN) och att jag inte fixar det. Tredje gången gillt ellerhur?!
Sen har vi ju socionom. Känns lättare och mer inom det spår jag redan har erfarenhet om. Något jag känner är relaterat till mycket jag kan..... eller inte vet jag?! usch....det här högskoleprovet får visa hur dum jag är... innan jag vet vad jag kan välja.
Data/IT? njae....alltså.... lite sugen på grafisk design....men jag är ju ingen höjdare på några av de programmen som används för det...

äsch...jag blir väl det jag blir. ;-)
Får jag jobb på ett ställe innan skolan där jag får lov att vara kvar och trivas så kanske jag inte ens fortsätter med tankar på skola.... dock rädd att man ångrar sig senare i livet....

nähää....här kan jag mala på om allt och inget.

Men som sagt, högskoleprov heeeeela lördagen! Håll alla tummar och tår för mig att jag för en gångs skull har lite tur men mycket skicklighet. ;-)
Lördag kväll blir 57:an får jag hoppas!! längesen.... vill ju dansa. :-)

näää nu fortsätter jag med plugget...


nja....den övre lyckades jag väl med... men den nedre  av de två blir jag trött av att bara titta på.

sen har vi de här...


(samma svart alternativ som övre)


För mycket räkna för min del.... tydligen ska man även använda logiskt tänkande men jag blir bara trött i huvudet.
Visst med lite tid kan jag säkert lösa dessa men på högskoleprovet har man ca 1-2 minter på sig för varje uppgift.
Hör då till att dessa är bland de enklaste...

*pust*




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0