Foppatofflor och skumbad!

Vad gör man när man fått någon låt i huvudet?? jo man sjunger på den heeeeela tiden.
skrämmande om man säger vilken låt det faktiskt är. men jag googlade texten för att vara hundra på den. Sen att det är ungarnas favorit från melodifestivalen hör inte till. haha! listat ut vilken?

Idag har man haft barnen hemma från dagis, så som det brukar vara på tisdagar. Vi har inte gjort många knop idag. Vi var en runda i stan och kikade och fikade lite.
Jag har städat garderoben. Fantastiskt!!! hittade en tröja som jag helt hade glömt bort. letade dock efter en annan som nu helt plötsligt är borta. Lite lätt irriterande då det är en favvo. Men men snygga höga i garderoben i alla fall inlagda i regnbågens färger. Haha! för inte har man bara några plagg. Hittar man ett snyggt plagg så måste man ju minst ha två...om inte tre i olika färger. Haha!
En kasse sänker jag till frälsningsarmén också. Fick tröjor av min farmor i julas men hon har nog missat det här med att jag faktiskt inte har storlek S längre. Tycker inte riktigt om att ha korvskinn på mig. Haha! så tyvärr åker de i väg till bättre behövande.

Jag har enorma vårkänslor. vårjackan plockades ut från garderoben också. Nu minsann ska den på! även om man hackar tänder. Det är VÅÅÅÅR!!!

Som jag längtar till de där dagarna i maj då det helt plötsligt slår till med över 20 grader varmt och man utan problem kan plocka av sig kläderna och strosa rundor i foppatofflorna. Underbart!

Idag fick jag besked om att a-kassan inte kommer ta 25% av min ersättning!!! tack tack! det var verkligen skönt att få veta. De har undersökt det nogrannare och insåg att det inte fanns någon chans för mig att ta jobbet. Men ändå kollade de på alternativen till att byta dagis. Byta dagis??? allvar, Mirjam har varit där sen 1 år och ska börja skolan till höst. Ska hon inte få vara med sina kompisar längre?? Nej i så fall hade barnen fått må dåligt för att jag som sagt skulle ta jobbet. Orättvist mot andra människor i familjen. Att de ska bli lidande! Men nu behöver jag inte tänka på det...vi slipper tänka på det längre.

Denna vintern hade jag planer på att bli klar med renoveringen där uppe hos barnen. Nya golv och målat är där och tycker nog att det blivit fint. Dock har jag ju blivit skadad när det gäller ränder. Men det ska vara färgklickar hos barnen. Det finns alldeles för många som inreder sina barns rum med gamla läbbiga sängar och målar allt vitt bara för att få en känsla av shabby chic. Men snälla! låt barn vara barn. Färgglada underbara varelser! :-)


allrum


Morgans rum


ingången till lekköket och garderob/myshörna.



Älskar mitt mörka golv! :-)

Nu vill jag bara ha vår så man kan fortsätta där man slutade förra året med renoveringar.
Jag vill ha utesäsong!!! :-)

Får ju allt visa badrummet i källaren med. Som vi slitit med det. Men fint är det nu! Dock inget element där fortfarande så kallt är där. Men snart blir det perfekt. :-)






Ja, nu är där ju även skärmen på till karet.
Härliga skumbad i alla fall. :-)

Tänk vad mycket vi har hunnit renovera sedan vi flyttade hit för två år sedan. Helt annat hus och trädgård. Underbart! men man måste ju sätta sin egna prägel på det.

so long!

nu ska jag digge digge digge ding ding dinga bort från datorn och gräva ner mig i högskoleprovets övningsbok! FAN vad jag är ambiös. Hahaha!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0